Paleontologové objevili fosilii megaraptora, dosud největšího známého dravého dinosaura

Tým argentinských paleontologů objevil fosilie megaraptora nového druhu jménem Maip macrothorax, který se pohyboval v argentinských lesích před 70 miliony let.

Mnohým lidem možná toto jméno nezní tak děsivě, jak by si zvíře zasloužilo, ale jeho význam je výstižný. „Macrothorax“ odkazuje na velký hrudní koš tohoto tvora, zatímco „Maip“ je jméno zlého ducha z mytologie lidu Tehuelches, původního obyvatele Patagonie, kde byla fosilie nalezena.

Megaraptor je rod velkého teropodního dinosaura, který žil v době turonu až coniaku v období pozdní křídy a původně byl považován za obřího dromaeosaura podobného coelurosaurovi. Jeho ruce byly neobvykle protáhlé a měly srpovité drápy, které se ohýbaly ještě více dozadu než u spinosauridů.

Dinosaurus měřil na délku 9-10 metrů, zatímco ostatní megaraptoři nebyli delší než 9 metrů. Fosilie byly vykopány v patagonské provincii Santa Cruz.

Fosilie byly původně objeveny v roce 2019, než vykopávky přerušilo vypuknutí pandemie COVID-19 na začátku roku 2020. Tým doufá, že se na místo vrátí a bude hledat další pozůstatky kostí na začátku roku 2023.

Zdroj: newatlas.com