Překvapivý objev na Marsu: Rover Curiosity objevil meteorit ze železa a niklu

Rover Curiosity společnosti NASA na Marsu nedávno při jedné ze svých cest narazil na velký meteorit složený ze železa a niklu, jak uvádí server Science Alert.

Tento meteorit měří na šířku asi 30 cm a tým ho pojmenoval „Cacao“, protože může mírně připomínat semena, která se nacházejí na stromu kakaovníku přímo na Zemi. Některá z nich byla v minulosti vyvržena při nárazu a putovala meziplanetárním prostorem, než dopadla na naši planetu.

V současnosti jsou známy tři skupiny marťanských meteoritů – shergottity, nakhlity a chassignity neboli meteority SNC. Do těchto skupin byly zařazeny díky svému prvkovému a izotopovému složení, které je podobné horninám a atmosférickým plynům na Marsu, naměřenému sondami na oběžné dráze, povrchovými landery i rovery, jako je Curiosity. Nejznámějším nezeskupeným meteoritem by měl být Allan Hills 84001, protože se může pochlubit jiným typem horniny než ostatní meteority na Marsu. Konkrétně se jedná o ortopyroxenit neboli vyvřelou horninu složenou převážně z ortopyroxenu.

Zdroj: sciencealert.com, redakce