Tato bakterie by mohla být největší na světě. Lze ji vidět i bez mikroskopu!

Bakterie Thiomargarita magnifica byla objevena v karibských mangrovových bažinách ve vodách u Guadeloupu a na rozdíl od jiných bakterií byla 50krát větší než všechny ostatní.

Jinými slovy, k prohlídce této bakterie nepotřebujete ani mikroskop. Tento objev byl učiněn, když si vědci všimli tenkých bílých vláken na povrchu rozkládajících se mangrovových listů v mělkých tropických mořských mangrovových bažinách na Guadeloupu v Malých Antilách.

Přesto, že bakterie jsou běžně viditelné pouze pomocí složeného mikroskopu schopného zvětšit 100x – 1000x, tuto lze spatřit pouhým okem. Navzdory své velikosti je tato bakterie složitější, než si myslíte, neboť její DNA je rozdělena do membránových struktur.

„Našel jsem je přichycené na ústřicových lasturách, na listech a větvích, ale také na skleněných a plastových lahvích nebo na provazech,“ řekl profesor Olivier Gros, mikrobiolog z Univerzity v Antilách.

„Potřebují jen nějaký tvrdý podklad, aby byly v kontaktu se sulfidy a v kontaktu s mořskou vodou, odkud získávají kyslík a oxid uhličitý. Nejvyšší koncentrace Thiomargarity, kterou jsem našel, byla na plastovém sáčku – bohužel,“ řekl Gros.

Zdroj: nytimes.com