Vědci objevili „hubnoucí gen“, který snižuje množství tělesného tuku o 15 procent a mohl by být využit v boji proti obezitě

Výzkum ukázal, že „hubnoucí gen“ snižuje množství tělesného tuku až o 15 procent. Vědci objevili genetickou variaci, která může lidi chránit před přibývajícími kily, píší na webu The Sun.

Tento gen, pojmenovaný rs2291007, našli vědci na základě skenování DNA 790 lidí ve Španělsku. Podle odborníků je nositelem tohoto genu přibližně 60 procent Evropanů, i když ne všichni jsou štíhlí. Lidé, kteří tento gen nesou, jsou štíhlejší než ti, kteří ho nemají, a tak vědci testovali jeho účinky na myších.

Myši s touto variantou mají o 10 až 15 procent méně tuku než jejich protějšky, které nejsou nositeli genu,” uvedl autor studie doktor Alejo Efeyan. „Ale je to jen tendence – vůbec ne to, že ti, kteří mají tuto verzi, se mohou přejídat, aniž by přibrali na váze.“

Studie také odhalila, že lidé s tímto genem mají méně tělesného tuku, nižší hmotnost, menší pas a více svalů než lidé bez něj. „Obezitě lze předcházet, ale je třeba hluboce porozumět jejím příčinám, aby bylo možné navrhnout preventivní opatření,” uvedl doktor Efeyan v článku v časopise Genome Biology.

Vědci se domnívají, že geny ovlivňují přibližně 20 % tělesné hmotnosti člověka, zatímco strava a pohyb ovlivňují zbylých 80 %.

Zdroj: thesun.ie