Vědci objevili v Antarktidě masivní meteorit o hmotnosti 7,5 kg

Mezinárodní tým vědců nedávno během své expedice objevil masivní meteorit o hmotnosti 7,5 kg, jak uvádí server Phys.

Ve skutečnosti našli meteoritů celkem pět, přičemž 7,5kilový exemplář je jedním z největších, jaké kdy byly z kontinentu získány. Vědci plánují jejich analýzu v Belgickém královském ústavu přírodních věd.

Letní sezóna v Antarktidě začíná koncem prosince a teploty se v tomto období pohybují kolem -10 °C, takže tým může jezdit na sněžných skútrech a procházet ledovými oblastmi. Stany určené pro antarktické počasí se tentokrát možná ukázaly jako příliš extrémní, protože se zde nikdy nesetkali s žádnou pořádnou bouří.

„U meteoritů nemusí nutně záležet na velikosti a i malé mikrometeority mohou být vědecky nesmírně cenné. Vydat se na dobrodružnou výpravu za poznáním neznámých oblastí je vzrušující, ale museli jsme se také vyrovnat s tím, že realita na zemi je mnohem obtížnější než krása satelitních snímků,“ řekla Maria Valdesová, vědecká pracovnice Fieldova muzea a Chicagské univerzity.

Zdroj: phys.org, redakce