Rover NASA Curiosity objevil 1. dubna na dně kráteru Gale na Marsu podivnou horninu připomínající dračí kost, jak uvádí server Daily Mail.

Tento podivný útvar, zachycený jeho stožárovou kamerou ChemCam, mnozí považují za důsledek působení větrů na Marsu, neboť pokud po dostatečně dlouhou dobu fouká nad sypkým pískem, mohou nakonec vzniknout všechny geometrické tvary, které člověk zná.

Na Zemi by tento útvar připomínající dračí kost byl pravděpodobně zkamenělou rostlinou, například větví jedle nebo rybí páteří, a nebyl by považován za přírodní horninu. Většina uživatelů sociálních sítí však chce věřit tomu, že se jedná o hřbet zkamenělého draka z Marsu, který se schoulil na místě svého posledního odpočinku. Lidstvo to ovšem nebude moci prozkoumat dříve než po přistání prvních astronautů na Marsu, tedy zhruba za deset let.

Kráter Gale je považován za dávné vyschlé jezero staré 3,5 až 3,8 miliardy let. Rozkládá na ploše 155 km v průměru. Součástí kráteru je hora Aeolis Mons, která se tyčí 5,5 km nad dnem kráteru. NASA vyslala v listopadu 2011 na průzkum kráteru rover Curiosity, který zde v dávné minulosti prokázal přítomnost vody.

V roce 2018 byly v kráteru objeveny organické molekuly zachované v hornině staré 3,5 miliardy let, což potvrzuje, že podmínky na rudé planetě mohly kdysi podporovat život. V lednu 2020 byly v horninách nalezeny minerály z uhlíku a kyslíku, které mohly vzniknout v ledem pokrytém jezeře během chladného období na planetě. V listopadu 2020 bylo zjištěno, že antiduna dosahující výšky 10 metrů je výsledkem megapovodně.

Mezi cíle mise roveru patří výzkum klimatu a geologie Marsu a příprava na průzkum Marsu lidmi. Rover také neustále vysílá zpět snímky podivných věcí, na které narazí, jako je například tento útvar.

Zdroj: dailymail.co.uk, redakce