Dnes můžete vidět meteorický roj Drakonid! Jak a kde „padající hvězdy“ sledovat?

Říjen je dalším měsícem, kdy můžeme pozorovat mnoho zajímavých astronomických úkazů. Jedním z nich je meteorický roj.

V sobotu 8. října nastává maximum roje Drakonid, což znamená velkou šanci na pozorování tzv. padajících hvězd. Drakonidy jsou stálým rojem meteorů, který se objevuje každoročně mezi 6. a 10. říjnem. Jejich maximum nastává 8. října. V tento den je za příznivého počasí možné sledovat skutečnou astronomickou podívanou a vidět mnoho tzv. padajících hvězd.

Meteorický roj je pozůstatkem komety 21P/Giacobini-Zinner. Kometu objevil v prosinci 1900 Michel Giacobini a v říjnu 1913 ji znovu objevil Ernst Zinner. Její název je poctou jejím objevitelům.

Jak a kde sledovat Drakonidy?

K pozorování roje Drakonid nepotřebujeme žádné speciální přístroje. Padající hvězdy budou na bezmračné obloze viditelné pouhým okem. Doporučuje se však například amatérský dalekohled. Také se doporučuje jít na místo mimo zdroje jasného světla a vysoké budovy. Meteorické roje budou viditelné po celou dnešní noc a nejjasnější se objeví hned po západu slunce.

Drakonidy mají radiant v souhvězdí Draka. To znamená, že právě v tomto bodě se roj padajících hvězd „rozchází“. Souhvězdí Draka se nachází na severní obloze a rozprostírá se kolem Malého medvěda.

Zdroj: thehindu.com, cnet.com