Modul Peregrine dopraví na povrch Měsíce pět užitečných nákladů NASA

Přistávací modul Peregrine One společnosti Astrobotic dopraví pět užitečných nákladů NASA na Sinus Viscositatis.

Sinus Viscositatis je rozsáhlá plochá oblast na Měsíci, která byla kdysi obřím lávovým proudem poblíž Gruithuisenových kopulí. Modul odstartuje v pondělí 8. ledna z mysu Canaveral na Floridě na palubě rakety Vulcan společnosti United Launch Alliance.

Některá užitečná zatížení NASA na palubě Peregrine One jsou schopna lokalizovat molekuly vody na Měsíci, měřit radiaci/plyny v okolí modulu a vyhodnocovat měsíční exosféru.

Shromážděná data zlepší chápání NASA o tom, jak sluneční záření interaguje s měsíčním povrchem, a zároveň nabídnou poznatky pro sadu přístrojů NASA Lunar-VISE (Lunar Vulkan Imaging and Spectroscopy Explorer), která má přistát na Gruithuisen Domes v roce 2026.

„Jsme nadšeni, že se tato vize stane skutečností. CLPS je inovativní způsob, jak využít americké společnosti k vyslání důležitých vědeckých a technologických nákladů na Měsíc. Měsíc je bohatým cílem vědeckých objevů. Studium a odběr vzorků měsíčního prostředí pomůže NASA odhalit některá z největších tajemství naší sluneční soustavy ku prospěchu nás všech,“ uvedla Nicola Foxová, ředitelka vědeckých misí v NASA.

Zdroj: NASA, Engadget, redakce