Studii povede astrofyzik David Spergel, prezident Simonsovy nadace v New Yorku. Začne letos na podzim a potrvá asi devět měsíců.

NASA usilovně pracuje na tom, aby tento harmonogram dodržela, uvedli 17. srpna její představitelé během „setkání na radnici“, na němž se diskutovalo o různých projektech Ředitelství vědeckých misí (SMD) agentury. Daniel Evans, asistent zástupce administrátora pro výzkum v SMD, během středeční schůzky řekl: „Na přípravách studie UAP pracujeme naplno. Je to pro nás opravdu důležité a dáváme tomu vysokou prioritu.“

„Studijní panel bude tvořit 15 až 17 lidí. Tito lidé budou někteří z předních světových vědců, odborníků na data, odborníků na umělou inteligenci, odborníků na leteckou bezpečnost, a to vše s konkrétním úkolem, který spočívá v tom, aby nám řekli, jak aplikovat plné zaměření vědy a dat na UAP,“ řekl Evans.

Evans a jeho tým vytipovali své nejlepší kandidáty do panelu a plánovali, že je později ve středu, po skončení radnice, představí administrátorovi NASA Billu Nelsonovi. Za předpokladu, že Nelson dal palec nahoru, se nyní začala točit kola formálního jmenování členů panelu. „Doufám, že to stihneme do října,“ řekl Evans o jmenováních. „Ale budu držet palce a doufat, že bychom to mohli stihnout i dříve.“

Nadcházející vyšetřování NASA je velmi očekávané a nepochybně bude dychtivě čteno, a to nejen zarytými věřícími z komunity UFO. Představitelé agentury totiž uvedli, že doufají, že studie pomůže přivést výzkum UAP do přísného a objektivního vědeckého proudu.

„NASA má skutečně jedinečnou pozici pro řešení UAP, protože víme, jak používat vědecké nástroje a data k rozpoznání toho, co se může dít na obloze,“ řekl Evans. „A upřímně řečeno, žádná jiná agentura nemá u veřejnosti takovou důvěru jako my.“

Zdroj: space.com