Překvapivý objev: Meteorit z Marsu odhaluje organické sloučeniny po 11 letech dopadu v Maroku

Tissint je jen jedním z pěti známých meteoritů z Marsu, které dopadly přímo na Zemi. Tento konkrétní exemplář byl nalezen v Maroku před více než 11 lety a předpokládá se, že vznikl před stovkami milionů let, než byl vypuštěn do vesmíru zákeřnou událostí.

Jak uvádí server Live Science, meteorit Tissint obsahuje rozmanité organické sloučeniny, včetně uhlíku, vodíku, kyslíku, dusíku, síry a hořčíku. Tyto organické sloučeniny jsou obvykle spojovány s životem, i když předchozí výzkumy marťanských meteoritů ukázaly, že mohou vznikat i nebiologickými procesy. Budoucí vzorky vrácené z Marsu by měly poskytnout ještě více informací o vzniku, stabilitě a dynamice organických sloučenin v marsovském prostředí.

Ačkoli žádná z těchto organických sloučenin identifikovaných v nové studii není zřejmým biomarkerem mimozemského života, vědci poznamenávají, že přesto mohou vědcům pomoci dozvědět se nové věci o našem vesmírném sousedovi, včetně toho, zda dávné geologické podmínky na planetě mohly být příznivé pro život.

„Mars a Země mají mnoho společných aspektů svého vývoje. A zatímco na naší planetě život vznikl a prosperoval, otázka, zda někdy existoval na Marsu, je velmi žhavým výzkumným tématem, které vyžaduje hlubší znalosti o vodě, organických molekulách a reaktivních površích naší sousední planety,“ uvedla Schmitt-Kopplinová, hlavní autorka studie.

Zdroj: livescience.com, redakce